niedziela, 8 września 2013

Guacamole


Mój ulubiony sposób na wykorzystanie awokado - pyszna pasta guacamole. Przyrządzenie jest banalnie proste i szybkie - wystarczy przygotować składniki i je zmieszać. Kombinacji jest kilka, moja ulubiona zawiera: 

1 dojrzałe awokado
2-3 łyżki soku z limonki
10 listków świeżej bazylii
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
1 mała ostra papryczka
pieprz i sól do smaku

Awokado musi być dojrzałe (ma być miękkie pod skórką, jeśli nie jest musicie poczekać jeszcze - należy wtedy owinąć owoc z papierową gazetę i odłożyć na około dwa dni). Często zastępuje się limonkę cytryną, ale moim zdaniem to strasznie psuje smak guacamole.. Limonka musi być! Natomiast w oryginalnym przepisie jest kolendra, ale nie miałam świeżej, więc postawiłam na bazylię. Wyszło pyszne! ♥


Idealne do chipsów, nachosów, ale też na kanapkę jako taka maślana pasta, bo awokado zawiera bardzo dużą ilość tłuszczów (tych zdrowych!). Niżej moje śniadanko: jajecznica z dwóch jajek i wasa z guacamole + pokrzywa.



2 komentarze: