czwartek, 15 sierpnia 2013

Frittata

Pustki w lodówce i zamknięte dzisiaj sklepy zmusiły mnie do wymyślenia jakiegoś dania z tego co mi zostało. Miałam jajka, warzywa, jedną parówkę, ser żółty i camembert.. Wyszła mi frittata, czyli omlet z dodatkami.


Potrzebne będą na jedną frittatę (średnica ok 16cm):
2 jajka
1/3 cukini
1/2 papryki
1 mała cebula
troszkę sera żółtego
przyprawy: sól, pieprz, ostra papryka, bazylia, czosnek niedźwiedzi itp
Opcjonalnie: 1 parówka, camembert, suszone pomidory





Najpierw grilluje pokrojone warzywa i parówkę (może też użyć normalnej patelni).











Do miski wbijam 2 jajka. Dodaje przyprawy, świeżą bazylię, 2 suszone pomidory i starty ser żółty. 





Dodaje warzywa i wszystko mieszam.


Cała masę wylewam na rozgrzaną patelnię i przykrywam ją przykrywką. Przez kilka minut smażę frittatę na małym ogniu. Czekam aż jajko zetnie, ale uważam, żeby dół nie przypalił się.



Wcześniej dodałam jeszcze camembert i zrobiłam sos z jogurtu naturalnego, czosnku niedźwiedziego, pieprzu białego i tymianku.

SMACZNEGO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz