wtorek, 13 sierpnia 2013

Makaron z sosem serowo-śmietanowym z pomidorami


Dzisiaj specjalnie spędziłam w kuchni godzinę, żeby krok po kroku pokazać Wam ten świetny przepis na makaron z serem camembert, który uwielbiam! 

Składniki:
1 opakowanie sera camembert
2/3 szklanki śmietany 12%
2 cebule
2 duże pomidory (najlepsze malinowe)
400g (pełnoziarnistego) makaronu świderki
przyprawy: sól, pieprz, chilli, oregano i bazylia




Cebulkę podsmażamy kilka minut na oliwie z oliwek na małym ogniu do momentu kiedy zacznie robić się złocista.



W między czasie pomidory sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w kosteczkę.







Na patelnie dolewany małą ilość wody i czekamy kilka sekund aż wyparuje.



Dodajemy pokrojone pomidory i czekamy aż puszczą sok.


Dodajemy przyprawy: oregano, chilli i bazylię tylko (sól i pieprz na końcu).


Kroimy camembert na małe kawałeczki i układamy je na sosie. Czekamy kilka minut aż ser się stopi.



Dodajemy 2/3 szklanki śmietany.


I mieszamy wszystko. Doprawiamy solą i pieprzem dla smaku. Dodajemy do tego ugotowany makaron i gotowe!

SMACZNEGO!



Takie białe nierozpuszczone kawałki sera nie wyławiamy z sosu, bo są pyszne! Ja dodałam dzisiaj jeszcze na sam koniec zielonej cebulki, bo akurat miałam na nią ochotę i pasowała idealnie do sosu ;) Całość zajęła mi jakoś godzinkę, ale robiłam zdjęcia... Normalnie w 25 minut można przygotować taki makaron.

Chcecie więcej takich przepisów?

1 komentarz: