piątek, 23 sierpnia 2013

Lody malinowe



Kupiłam w Empiku foremki do lodów na przecenie za niecałe 6zł (jeszcze są w Bonarce w Krakowie). Są kolorowe i na pewno spodobają się nie tylko najmłodszym ;) W zamrażalniku zajmują mało miejsca i są łatwe do mycia. Nie wiem tylko po co jest ta rureczka z boku.. Może żeby woda się tak zgromadzała? Nie mam pojęcia... ;)


Dzisiaj mam dla Was przepis na lody malinowe, a raczej sorbet. Przepis jest tak prostu, że aż mogę go napisać z pamięci!

Składniki na 4 takie foremki:
pełna szklanka malin
100ml mleka
2 łyżki śmietany (albo jogurtu jeśli ktoś woli mniej kaloryczną wersję)
1 łyżka cukru
1 łyżka soku z cytryny
+ 8 malin, które będą wrzucone w całości do lodów

Najpierw miksujemy maliny, dodajemy całą resztę i znowu miksujemy na gładką masę. Wlewany do foremek tyle ile się da i wrzucamy jeszcze po 2 malinki. Wstawiamy do zamrażalnika na kilka godzin (może być na całą noc). Przed wyciągnięciem ogrzewamy foremki w ciepłej wodzie, żeby lody łatwiej dało się wyciągnąć ;)

Smacznego!






2 komentarze:

  1. mnaim! muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam te foremki i nie kupiłam ale jutro chyba po nie polece bo bardzo lubie robic domowe wersje tego co mozna kupic w sklepie! :-)
    Dzieki za pomysl! :-)

    OdpowiedzUsuń